Ponad 2,6 tysiąca wniosków papierowych w 2 dni!

Ten post został napisany ponad 6 miesięcy temu. Oznacza to, że może zawierać nieaktualne dane. Najnowsze informacje o świadczeniach znajdziesz w zakładkach tematycznych. Są one dostępne w górnej części strony.

1 sierpnia Gdańskie Centrum Świadczeń rozpoczęło akcję przyjmowania wniosków tradycyjnych o świadczenia 500+, „Dobry start”, zasiłki rodzinne oraz świadczenia z funduszu alimentacyjnego. Efekt pierwszych dwóch dni? Prawie 1,4 tysiąca osób obsłużonych przez pracowników punktów przyjmowania wniosków, ponad 2,6 tysiąca przyjętych wniosków o świadczenia oraz 1,5 tysiąca osób, które skorzystały z usług punktu informacyjnego.

Z początkiem sierpnia Gdańskie Centrum Świadczeń uruchomiło 8 punktów przyjmowania wniosków o świadczenia, rozlokowanych w różnych dzielnicach Gdańska. W punktach tych przyjmowane są wnioski o świadczenie 500+, świadczenie „Dobry start”, świadczenia rodzinne oraz świadczenia z funduszu alimentacyjnego. Dzięki takiemu rozwiązaniu zainteresowane osoby podczas jednej wizyty w punkcie obsługi mogły złożyć wnioski o różne świadczenia.

Wśród punktów przyjmowania wniosków największą popularnością cieszył się stały punkt obsługi, mieszczący się przy ul. 3 Maja 9. W ciągu pierwszych dwóch dni sierpnia mieszkanki i mieszkańcy Gdańska złożyli w tym punkcie prawie 1,9 tysiąca wniosków o świadczenia. Duża część z osób odwiedzających ten punkt składała jednocześnie wnioski o różne świadczenia, co w momentach największej kumulacji ilości interesantów powodowało konieczność dłuższego oczekiwania na załatwienie sprawy.

Natomiast dużo spokojniej było w siedmiu tymczasowych punktach przyjmowania wniosków, w których obsługa realizowana była praktycznie na bieżąco.

– Gorąco zachęcamy do skorzystania z możliwości złożenia wniosku w tymczasowym punkcie przyjmowania wniosków. – mówi Katarzyna Sowa, kierownik Działu Obsługi Mieszkańców GCŚ. – Skorzystanie z lokalnego punktu obsługi łączy się z wieloma zaletami, wśród których można wymienić profesjonalną obsługę, bliskość miejsca zamieszkania lub pracy, a przede wszystkim oszczędność czasu.– dodaje.

W przypadku tych punktów, zdecydowanie największym „wzięciem” cieszył się punkt funkcjonujący w Klubie Osiedlowym „Piastuś”, w którym złożono 198 wniosków. Drugim w rankingu popularności był punkt w Szkole Podstawowej Nr 8 przy ul. Dragana 22 (188 wniosków).

Plakat dotyczący naboru wniosków na nowy okres świadczeniowy

Złóż wniosek przez internet!

Podobnie jak w ubiegłym roku, Gdańszczanki i Gdańszczanie mają możliwość złożenia wniosków w formie elektronicznej, m. in. za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia. Dodatkowo, w przypadku świadczeń 500+ i „Dobry start”, wnioski można składać za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Taką usługę oferuje większość banków.

Gdańskie Centrum Świadczeń przyjmuje wnioski internetowe o świadczenia od 1 lipca 2018 roku. Forma on-line okazała się prostym i jednocześnie gwarantującym oszczędność czasu sposobem złożenia wniosku. Zalety wynikające z możliwości złożenia wniosku internetowego zostały dostrzeżone przez mieszkanki i mieszkańców Gdańska, dzięki czemu od początku lipca do Centrum wpłynęło prawie 29 tysięcy wniosków.

Umów się telefonicznie na złożenie wniosku!

Przypominamy, że osoby chcące złożyć wniosek o świadczenia w punkcie obsługi, mieszczącym się przy ul. 3 Maja 9, mają możliwość telefonicznej rezerwacji wizyty. Aby umówić się na konkretny termin złożenia wniosku wystarczy zadzwonić pod numer telefonu 513 902 853. Po dokonaniu rejestracji osoba umawiająca się otrzyma wiadomość e-mail z potwierdzeniem terminu i godziny oraz krótką instrukcję postępowania po przyjściu do punktu obsługi.

Gdzie składać wnioski o świadczenia?

STAŁY PUNKT

  • Gdańskie Centrum Świadczeń
    ul. 3 Maja 9
    w sierpniu i wrześniu
    od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 17:00,
    w wybrane soboty:
    25.08.2018 r. i 29.09.2018 r. w godz. 8:00-14:00
    od października w stałych dniach i godzinach pracy

PUNKTY TYMCZASOWE

  • SP Nr 8 – Filia, ul. Dragana 22
    w sierpniu
    od poniedziałku do piątku w godz. 11:00-17:00,
    we wrześniu
    od poniedziałku do piątku w godz. 13:00-18:00
  • Klub Osiedlowy „Piastuś”, ul. Piastowska 98 A
    w sierpniu i wrześniu
    w poniedziałek i czwartek w godz. 11:00-17:00
    we wtorek, środę i piątek w godz. 9:00-15:00
  • ZSO Nr 2 ul. Wodnika 57
    w sierpniu i wrześniu
    od poniedziałku do piątku w godz.11:00-17:00
  • SP Nr 39 ul. Obywatelska 1
    w sierpniu i wrześniu
    od poniedziałku do piątku w godz. 11:00-17:00
  • SP Nr 16 ul. Ubocze 3
    w sierpniu i wrześniu
    od poniedziałku do piątku w godz. 11:00-17:00
  • SP Nr 61 ul. Sienna 26
    w sierpniu i wrześniu
    od poniedziałku do piątku w godz. 11:00-17:00
  • Pozytywna SP ul. Azaliowa 18
    w sierpniu i wrześniu
    od poniedziałku do piątku w godz. 11:00-17:00

Kliknij” na wybrany punkt, aby zobaczyć szczegóły

Gdzie można znaleźć więcej informacji?

Szczegółowe informacje dot. poszczególnych świadczeń dostępne są na stronie internetowej Gdańskiego Centrum Świadczeń www.gcs.gda.pl.

Ewentualne pytania można kierować do pracowników:

  • Gdańskiego Centrum Kontaktu (w zakresie świadczenia 500+ oraz świadczenia „Dobry start”), tel. 58 52 44 500, 58 764 00 00, e-mail: kontakt@gdansk.gda.pl
  • Punktu Informacyjnego Gdańskiego Centrum Świadczeń, mieszczącego się przy ul. 3 Maja 9. Z pracownikami punktu można skontaktować się również dzwoniąc pod numer telefonu 58 326 79 89, lub pisząc na adres info@gcs.gda.pl.