Ponad 17 tys. wniosków tradycyjnych i blisko 7 tys. informacji telefonicznych w sierpniu i wrześniu

Ten post został napisany ponad 6 miesięcy temu. Oznacza to, że może zawierać nieaktualne dane. Najnowsze informacje o świadczeniach znajdziesz w zakładkach tematycznych. Są one dostępne w górnej części strony.

Z końcem września swoją działalność zakończyły tymczasowe punkty przyjmowania wniosków o świadczenia. Przypomnijmy, że było ich 5 i znajdowały się różnych dzielnicach Gdańska. Co ważne, punkty te cieszyły się dużym zainteresowaniem mieszkanek i mieszkańców Gdańska, czego efektem było przyjęcie w nich ponad 5,3 tys. wniosków o świadczenia.

Tak jak w ubiegłym roku, największą popularnością cieszył się punkt w Klubie Osiedlowym „Piastuś” (Przymorze Wielkie) oraz punkt w nowej lokalizacji, umieszczony w budynku po Scenie Muzycznej GAK (ul. Powstańców Warszawskich).  Mieszkańcy Gdańska, w ciągu 2 miesięcy złożyli tam blisko 3,3 tys. wniosków.

Plakat informujący o akcji przyjmowania wniosków na nowy okres świadczeniowy
W tym roku Gdańskie Centrum Świadczeń uruchomiło 5 tymczasowych punktów obsługi

Na brak pracy nie narzekali również pracownicy stałego punktu obsługi GCŚ, znajdującego się przy ul. 3 Maja 9.

– Przez pierwsze dwa miesiące przyjmowania wniosków tradycyjnych Dział Obsługi Mieszkańców przy ul. 3 Maja 9 pracował codziennie w godzinach od 8 do 17 i obsłużył niemalże 12 tys. klientów, przy czym przyjął od nich ponad 17 tys. wniosków. – informuje Katarzyna Sowa, kierownik Działu Obsługi Mieszkańców. – W tym samym czasie pracownicy punktu informacyjnego udzielili ponad 6,6 tys. informacji telefonicznej oraz obsłużyli blisko 10 tys. mieszkańców Gdańska zainteresowanych informacjami nt. świadczeń.

Od października wnioski tylko w punkcie przy ul. 3 Maja 9

Przypominamy, że od 1 października wnioski o świadczenia można składać osobiście wyłącznie w głównym punkcie obsługi mieszkańców, mieszczącym się przy ul. 3 Maja 9.

Godziny otwarcia punktu:

  • poniedziałek w godz. od 8:00 do 15:30
  • wtorek w godz. od 8:00 do 15:00
  • środa w godz. od 8:00 do 17:00
  • czwartek w godz. od 8:00 do 15:00
  • piątek w godz. od 8:00 do 15:00

ZŁÓŻ WNIOSEK PRZEZ INTERNET

Zachęcamy również do skorzystania z możliwości złożenia wniosków w formie elektronicznej, m.in. za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl). W przypadku świadczenia 500+ i 300+ wnioski można składać dodatkowo za pośrednictwem bankowości elektronicznej.