Ważne zmiany w 500+. Od lutego można składać wnioski o świadczenie.

Ten post został napisany ponad 6 miesięcy temu. Oznacza to, że może zawierać nieaktualne dane. Najnowsze informacje o świadczeniach znajdziesz w zakładkach tematycznych. Są one dostępne w górnej części strony.

Już 1 lutego rusza nabór wniosków elektronicznych o świadczenie 500+. Dokumenty będzie można złożyć za pośrednictwem bankowości elektronicznej, portalu Emp@tia oraz Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Wnioski papierowe będą przyjmowane od 1 kwietnia.

Na zdjęciu widoczny jest rollup z logotypem Jestem z Gdańska, logotypem programu 500+ oraz napisem „Wsparcie dla Twojej rodziny w ramach programu Rodzina 500+”. W tle korytarz budynku biurowego.

Przypomnijmy, że świadczenie 500+ to 500 zł na każde dziecko do ukończenia 18 roku życia, bez dodatkowych warunków, a co najważniejsze, bez względu na dochody osiągane przez rodziców.

Zasady ubiegania się o 500+ są większości rodzicom i opiekunom doskonale znane, a wypełnienie formularza jest bardzo proste. Wystarczy podać dane rodzica lub opiekuna oraz dane dzieci, na które składany jest wniosek o świadczenie.

Nowością jest natomiast  termin składania wniosków. W poprzednich latach okres składania dokumentów rozpoczynał się 1 lipca. Od 2021 roku wnioski przyjmowane będą od 1 lutego. Przez pierwsze dwa miesiące będzie można składać tylko wnioski elektroniczne. Dokumenty w formie papierowej przyjmowane będą od 1 kwietnia. Jednak warto jak najszybciej złożyć wniosek on-line, ponieważ dostarczenie dokumentów do końca kwietnia daje gwarancję zachowania ciągłości wypłat.

Należy pamiętać, że wniosek o 500+ składa się raz w roku. Świadczenie przyznawane jest na okres od 1 czerwca do 31 maja następnego roku.

Gdzie i kiedy złożyć wniosek?

Wnioski elektroniczne – od 1 lutego

Podobnie jak w poprzednich latach wnioski w formie elektronicznej będzie można składać za pośrednictwem:

Wnioski on-line stanowią zdecydowaną większość wniosków o 500+. W 2019 roku 87% wniosków o świadczenie wychowawcze zostało złożonych przez internet. Skorzystanie z formy on-line ma wiele zalet – wniosek można złożyć szybko, w dogodnym dla siebie momencie, bez konieczności osobistej wizyty w Gdańskim Centrum Świadczeń. Możliwość zdalnego załatwienia sprawy jest bardzo istotna, ponieważ zagrożenie zarażenia koronawisurem jest ciągle aktualne.

Wnioski papierowe – od 1 kwietnia

Wnioski papierowe będzie można składać:

  • osobiście w Dziale Obsługi Mieszkańców, ul. Powstańców Warszawskich 25, budynek C,
  • za pośrednictwem poczty, wysyłając je na adres Gdańskie Centrum Świadczeń,
    ul. Powstańców Warszawskich 25, 80-152 Gdańsk,
  • do wrzutni w siedzibie Działu Obsługi Mieszkańców, ul. Powstańców Warszawskich 25, budynek C.

Gdzie znajdę szczegółowe informacje?

Szczegółowe informacje dostępne są w zakładce dotyczącej świadczenia 500+.

Wszelkie pytania można kierować do:

  • Gdańskiego Centrum Kontaktu, tel. 58 52 44 500, e-mail: kontakt@gdansk.gda.pl
  • Punktu Informacyjnego GCŚ, ul. Powstańców Warszawskich 25, tel. (58) 326 79 89, e-mail: info@gcs.gda.pl