Złożyłeś wniosek on-line i popełniłeś błąd? Sprawdź, co zrobić w takiej sytuacji

Co ma zrobić osoba, która złożyła dwa identyczne wnioski o 500+ na swoje dziecko? Jak postępować w sytuacji, kiedy oboje rodzice złożyli wnioski na to samo dziecko? W jaki sposób skorygować mylnie wskazany adres zamieszkania? Jeśli szukasz odpowiedzi na powyższe pytania, to zapoznaj się z wyjaśnieniami pracowników Punktu Informacyjnego Gdańskiego Centrum Świadczeń!

  • Nie porozumieliśmy się z żoną i oboje złożyliśmy wniosek o 500plus na to samo dziecko. Co powinienem zrobić?

    Jeden z rodziców powinien napisać prośbę o pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia. Dla właściwej identyfikacji wniosku trzeba dookreślić jego identyfikator (PIU/WNI/ID/…..), który jest zawarty w urzędowym poświadczeniu przedłożenia, tzw. UPP (każdy wnioskodawca otrzymuje potwierdzenie na adres mailowy).

    Prośbę o pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia można złożyć osobiście w Dziale Obsługi Mieszkańców Gdańskiego Centrum Świadczeń, ul. 3 Maja 9 lub przesłać listem poleconym na adres: Gdańskie Centrum Świadczeń, ul. Powstańców Warszawskich 25, 80-152 Gdańsk.

    Jeśli wniosek był składany przy użyciu potwierdzonego Profilu Zaufanego można też przesłać taką prośbę przez e-PUAP (korespondencja z urzędem).

  • Złożyłem dwa identyczne wnioski o 500plus na swoje dziecko (w trakcie składania wniosku zawiesił się system). Co powinienem zrobić?

    Wnioskodawca powinien napisać prośbę o pozostawienie jednego wniosku bez rozpatrzenia. Dla właściwej identyfikacji wniosku trzeba dookreślić jego identyfikator (PIU/WNI/ID/…..), który jest zawarty w urzędowym poświadczeniu przedłożenia, tzw. UPP (każdy wnioskodawca otrzymuje potwierdzenie na adres mailowy).

    Prośbę o pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia można złożyć osobiście w Dziale Obsługi Mieszkańców Gdańskiego Centrum Świadczeń, ul. 3 Maja 9 lub przesłać listem poleconym na adres: Gdańskie Centrum Świadczeń, ul. Powstańców Warszawskich 25, 80-152 Gdańsk.

    Jeśli wniosek był składany przy użyciu potwierdzonego Profilu Zaufanego można też przesłać taką prośbę przez e-PUAP (korespondencja z urzędem).

  • Złożyłam wniosek o 500plus on-line i źle wpisałam adres zamieszkania. Jak mogę to poprawić?

    Wszystkie błędne dane podane we wniosku należy niezwłocznie skorygować. Dotyczy to błędu w adresie zamieszkania, błędnie podanego nazwiska lub imienia dziecka, czy też numeru rachunku bankowego.

    Można to zrobić osobiście w Dziale Obsługi Mieszkańców Gdańskiego Centrum Świadczeń, ul. 3 Maja 9 lub przesłać listem poleconym na adres: Gdańskie Centrum Świadczeń, ul. Powstańców Warszawskich 25, 80-152 Gdańsk.

    Jeśli wniosek był składany przy użyciu potwierdzonego Profilu Zaufanego można też przesłać taką prośbę przez e-PUAP (korespondencja z urzędem).

PRZECZYTAJ: Planujesz złożyć wniosek on-line? Zobacz, jak uniknąć błędów!