Ten post został napisany ponad 6 miesięcy temu. Oznacza to, że może zawierać nieaktualne dane. Najnowsze informacje o świadczeniach znajdziesz w zakładkach tematycznych. Są one dostępne w górnej części strony.
Z uwagi na wzrost liczby zakażeń wirusem COVID-19 przypominamy, że obsługa osobista interesantów Gdańskiego Centrum Świadczeń odbywa się z zachowaniem wszelkich rygorów sanitarnych. Jednocześnie zachęcamy do ograniczenia wizyt osobistych w Centrum oraz skorzystania z możliwości składania wniosków przez internet. Wnioski oraz inne dokumenty można również dostarczać do specjalnych wrzutni.

Gdzie złożyć dokumenty papierowe?
Wnioski o świadczenia oraz inne pisma można składać w specjalnych wrzutniach, za pośrednictwem poczty, a także bezpośrednio u pracowników Centrum – pod warunkiem zachowania wszelkich rygorów sanitarnych.
Wrzutnie
Wnioski o świadczenia, pisma, podania, uzupełnienia do wniosków oraz inną korespondencję można bezpiecznie dostarczać do specjalnych wrzutni, znajdujących się w następujących lokalizacjach:
Gdańskie Centrum Świadczeń
- ul. Powstańców Warszawskich 25.
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku
- CPS 1 – ul. Modrzewskiego 2A,
- CPS 2 – Pl. Ks. Gustkowicza 13,
- CPS 4 – ul. Lecha 1,
- CPS 5 – ul. Siennicka 25,
- CPS 7 – ul. Marynarki Polskiej 134A,
- CPS 8 – ul. Reduta Wyskok 6 (Śródmieście).
Poczta
Wnioski o świadczenia oraz pozostałą korespondencję można przesłać na adres:
Gdańskie Centrum Świadczeń
ul. Powstańców Warszawskich 25
80-152 Gdańsk
Bezpośrednio w punkcie obsługi
Gdańskie Centrum Świadczeń
ul. Powstańców Warszawskich 25, budynek C
Uwaga! Osobiste załatwienie sprawy jest możliwe po uprzednim umówieniu wizyty. Można to zrobić dzwoniąc pod numer: 513 902 853.
Zasady bezpośredniej obsługi mieszkańców
Osobiste wizyty mieszkańców w Gdańśkim Centrum Świadczeń odbywają się z zachowaniem wszelkich rygorów sanitarnych:
- przez cały czas wizyty interesant jest zobowiązany mieć założoną maseczkę zakrywającą usta i nos. Wyjątki od tej zasady przewidują odrębne przepisy;
- przy wejściu na salę obsługi każda osoba jest zobowiązana zdezynfekować ręce – zapewniamy preparat dezynfekcyjny;
- w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być więcej niż 1 osoba na 1 stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób obsługujących interesantów. Zasada ta nie dotyczy m. in. dzieci do ukończenia 13. roku życia, osób z niepełnosprawnościami, osób niemogących poruszać się samodzielnie, osób o ograniczonych możliwościach prowadzenia własnych spraw w urzędzie, czy też osób wymagających pomocy tłumacza;
- należy zachować odpowiedni dystans społeczny pomiędzy pozostałymi osobami oraz o ile jest to możliwe, nie zabierać ze sobą dzieci;
- w poczekalni może przebywać ograniczona liczba osób.

Złóż wniosek przez internet
Zachęcamy do składania wniosków o świadczenia przez internet, np. za pośrednictwem portalu Emp@tia, który umożliwia złożenie wniosku o większość świadczeń, również o zasiłek rodzinny, czy też świadczenie z funduszu alimentacyjnego.
ZOBACZ, JAK ZŁOŻYĆ WNIOSEK ZA POMOCĄ PORTALU EMP@TIA
Wnioski o świadczenie „Dobry start” można składać również za pośrednictwem bankowości elektronicznej oraz przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS.
Jak złożyć wniosek o świadczenie “Dobry start” (tzw. 300+) przez portal Emp@tia from Gdańskie Centrum Świadczeń on Vimeo.
Gdzie można znaleźć więcej informacji oraz formularze wniosków?
Szczegółowe informacje o poszczególnych świadczeniach oraz formularze wniosków dostępne są na stronie internetowej Gdańskiego Centrum Świadczeń www.gcs.gda.pl.
Pytania można kierować do pracowników:
- Gdańskiego Centrum Kontaktu, tel. 58 52 44 500, e-mail: kontakt@gdansk.gda.pl
- Punktu Informacyjnego GCŚ, ul. Powstańcow Warszawskich 25, tel. 58 326 79 89, e-mail: info@gcs.gda.pl